Dagen

Imorgon kommer det några karlar hit för att fixa så vi får varmvatten, har varit utan i två dagar nu och man känner sig handikappad! Duscha är skönt i vanliga fall men inte när vattnet är kallt, diska är inte heller särskilt kul utan varmvatten, nästintill omöjligt skulle jag vilja säga. Det är pannan det är fel på och den ska de komma och byta efter påsk (tacka fan för att man inte bor i villa utan hyresrätt, tusenlapparna skulle rulla iväg) men de kommer iaf några gubbar imorgon och ska göra något provisoriskt så länge och det känns bra!=)

Förmiddagen tillbringades med familjen i stallet, Leon hjälpte mig med att fixa fodret och mocka, sen var han jätte duktig när vi hämtade Queenie i hagen och höll sin pappa i handen hela tiden.=) Han gav henne en morot när jag stängt hagen, sen traskade vi till stallet där han hjälpte till att borsta och fixa, han sprang och hämtade morötter hela tiden som han gav henne så hon blev riktigt bortskämd idag stumpan.=) Medans jag longerade henne på banan så satt killarna i solen och fikade på festis och bullar, när vi var klara så fick Leon rida på henne ner till stallet medans pappa höll ett hjärngrepp runt hans midja förstås.=) Han var så lycklig över att fått tillbringa förmiddagen med "totton" och inte nog med det så fick han klappa kossorna och deras kalvar och fåren och deras lamm, han tokslockna i bilen påvägen hem!=) Han älskar att vara i stallet och det är helt underbart att se honom bland alla djuren med ett stort smile i ansiktet och hur han ska hjälpa till med allt!=)
Annars har vi tagit det lugnt idag, städat lite, gått långpromenad med Vanna m.m.
Just det jag var ju iväg på utvecklingssamtal på morgonen och det var kul, det var en mycket mycket stolt mamma som gick ifrån dagis efteråt! Han fick bara en massa beröm, hon hade inget negativt att säga om Leon utan bara gott.=) Han fick beröm över hur bra han leker med alla andra barn, hur bra han tyr sig till alla fröknar och inte har någon favorit så att säga, bra bordskick och är glad i mat m.m.m.m.=) Han fick även en STOR guldstjärna för sitt tal, hon sa att det är inte många i hans ålder som pratar så bra som han, förklara och göra sig förstådd, kan man bli annat än stolt?!?!=D
Nu blir det bus och mys med min underbara familj tills det är sovdags för Leon, efter det kryper jag och sambon upp i soffan med lite gott och tittar på tv.=) Helig stund för mig dock mellan 21-22 ikväll, Greys Anatomy.=) Leon har sovit i sitt rum hela veckan och det är toppen, alla tre får sova så pass mycket bättre!=)

Älskar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback