Utedag

Har varit ute hela dagen hos mina föräldrar, vi plockade litervis med goa körsbär och det slutade med att pappa kapade en rejäl bit av trädet som vuxit sig så högt att vi inte kunde nå frukten tillslut. Hjälpte även till med snickeriet av nya altanen och som vanligt så kom vi därifrån med plantor som jag och mamma gick och grävde upp här och var som jag ska plantera här hemma när Leon somnat ikväll.=) Blev två lila lavendel som jag ska göra plats för i rabatten på framsidan och sedan en annan fin blomma som jag ej kommer ihåg namnet på som jag ska peta ner bredvid min clematis på baksidan.=) Älskar att bo såhär då man kan fixa och dona med plantor och blommor! Har även en massa tomater på baksidan och vi längtar alla tre tills de är mogna, Leon är överförtjust i smultronen vi planterade i början av sommarn, han älskar att gå ut och äta de som är mogna!=) Dagen avslutades med middag hos mina föräldrar och ett dopp i poolen för Leon och bror´s del.
Fredrik är på träning nu, Leon sitter i sin saccoäck och äter körsbär och kollar på barnprogram, han har två skålar i knät en med körsbär och en där han spottar ut kärnorna i.=) Innan lägdags är det en dusch som gäller för honom.

Imorgon är det en stor dag fö oss, Leon ska för första gången åka iväg med sin farmor och farfar och husbilen till Kolmården´s camping. De ska sova en natt till att börja med och går det bra så blir de antagligen borta en natt till, känns riktigt läskigt att släppa iväg honom sådär men jag vet att han kommer tycka det är jättekul att få vara med sin farmor och farfar i husbilen och leka och busa hela dagen och kvällen.=) Han kommer bli riktigt bortskämd med allt vad det innebär undertiden de är borta.=)
Frågan är ju vad jag och Fredrik ska sysselsätta oss med, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback