Seriöst

Så blir man ju dum i huvet när man läser alla bloggar och tidningar m.m. där folk skriver om hur rädda de är för vaccinet mot svininfluensan. Själv förstår jag inte vad problemet är, men men. Folk vill inte ta den för att det innehåller kvicksilver (det gör fisk också), folk vill inte ta den för att man kan dö? (det kan man göra när man går över gatan), folk är rädda att bli skadade så de måste gå baklänges resten av livet för att vara "normala" jag menar herregud! Hur stor är chansen?
Leon tog den i Tisdags och han går framlänges och är samma unge fortfarande, huvet upp och fötterna nere, dregglar inte och får inga konstiga ryck, inte blev han förlamad heller för den delen.

Personligen tycker jag att det bara är att ta den förbannade sprutan (om man kan vill säga), man får faktiskt ta och tänka på människorna runt omkring så man inte bär med sig smittan till dem som kanske är i riskgruppen eller dylikt!
Det är experter som tagit fram detta vaccin och de kan nog sin sak när det gäller att ta fram medeciner och skit under press!
Detta är vad jag tycker och tänker och ingen behöver ta åt sig av det!

Skulle man tänka på allt som KAN hända så skulle man ju inte våga göra nånting här i livet..


Kommentarer
Postat av: Bea

Både jag och sambon är vaccinerade, men inte Elias ännu. Han fick inte när vi tog våra sprutor (trots att han ville). Så nu väntar vi på att även han ska få möjligheten. Är du och Fredrik vaccinerade ännu?

2009-11-19 @ 20:52:18
URL: http://lillabeas.blogg.se/
Postat av: Maria

Tur är väl de att vi alla har våra åsikter. hur kul skulle det annars vara? tidningarna skulle inte ha något att diskutera och vid alla kafferep och vid alla tillställningar där människor försöker hålla i något färskt ämne så skulle det vara as tråkigt. tur att vi alla är så upprörda och intresserade av svininfluensan.;):)

2009-11-19 @ 21:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback