Min mage

Jag har legat på soffan i princip hela dagen idag, Joline har roat sig själv på golvet för att sedan somna på mig i soffan. Har haft ont i magen från och till i över en vecka och jag har förstått att mensen är på G efter en lång lång tids frånvaro! Idag slog den till och det är alltså första gången jag har mens på över ett år, först gravid i 9 månader sen amning i 6 månder men nu är den tillbaka. Ska jag ha såhär ont en gång i månaden så kommer jag att avlida! Har aldrig haft mensvärk förut mer än att det kan ha molat lite i magen dagen innan men absolut inte gjort ont, fast det är klart efter två barn så ändras väl kroppen lite?;)
Alvedonen gjorde iaf susen så nu har jag dammsugit i hallen och köket samt hämtat Leon på dagis. Han ligger förövrigt och sover nu, lika bra det så han är pigg och glad när vi ska till tandläkaren.:) Efter besöket hos tandläkaren så ska vi åka och äta nånstans men innan det blir ett stopp på leksaksaffären där han ska få välja nånting. Hans farmor donerade en slant när jag hämtade honom på dagis, ibland får man muta sina barn.;) Det är inte ofta vi gör det men vid såna här tillfällen så får man faktiskt göra det.

Har på omvägar fått höra att det finns några som tycker att jag är en hård mamma eller rättare sagt att vi är hårda föräldrar, men samtidigt som vi är hårda visar vi så mycket kärlek till våra barn.
Hårda är väl kanske fel ord att använda men jag/vi anser att regler är till för att följas? Sen är nog jag "hårdare" än vad Fredrik är, han skulle nog gärna tänja mer på gränserna och ge med sig lättare än vad jag gör.
Personen som berättade detta för mig sa iaf att de som sagt detta gav några exempel som; när Leon inte lyssnar eller är "dum" så får han en sk. "varning" och bättrar han sig inte så får han gå upp på sitt rum där vi förklarar varför han får sitta och när han sen suttit där en stund går vi upp igen och han får säga förlåt och sedan ger vi varandra varsin puss och kram.
Vid matbordet sitter vi kvar tills alla ätit upp om inte jag eller Fredrik säger något annat, han får tacka för maten innan han går därifrån (detta gäller allt vid matbordet såsom, frukost, lunch, middag, fika, frukt m.m.) och om vi tex sitter och fikar så vet alla att barn gärna kommer tillbaka efter att de gått därifrån och sätter sig igen och tar mer kaka och saft. Men där säger vi stopp, har man gått från bordet så har man, och det är oftast inga problem alls för Leon utan han förstår och går glatt därifrån och fortsätter leka.
Det finns hur mycket som helst som man skulle kunna skriva som exempel men det var bla. detta som jag fick höra idag, först blev jag arg när hon sa att det fanns folk som tycker jag är en hård mamma men när jag sedan lyssnat klart så förstod jag att dessa personer var imponerade av vårat föräldrarskap och blev då genast mycket stolt!:)

Kommentarer
Postat av: maria

Halloj, jag tycker att du är en duktig mamma som har ork och är så ung lina, jag själv skulle inte skaffa barn än. de vågar jag inte, är inte mogen för det. Eftersom att vi inte setts på länge och pratat så vet jag ju inget om hur ni har det, men det låter som att vardagen flyter på helt utan problem:) HÄLSA Leon och Joline:) om de kommer ihåg mig;) KRAM

2010-04-29 @ 22:43:19
Postat av: Joysan

Hejhopp! Hittade hit via familjeliv :-). Ville bara säga att (med tanke på det du skrivit) så tycker jag inte alls att ni verkar hårda som föräldrar. jag tycker ni verkar sunda och har en bra tanke om uppfostran. Nu har jag ju inga barn själv, men jag har en stor familj med många barn runtom :-). Kramkram

2010-05-06 @ 22:06:28
URL: http://minipiglet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback