Nu är vi hemma igen

Nu är vi hemkomna från dagis och jobb, Leon kom rusande mot mig när jag och Joline kom för att hämta honom, det hör inte till vanligheten vill jag lova! Han brukar annars springa åt ett annat håll och vara bitter när det är dags för hemgång men inte idag inte. Det tar extra mycket på krafterna när vädret är på topp och det blir mer utomhuslek än inomhuslek.
Innan jag och Joline gick hemifrån förut så kastade jag in Leons överdragsbrallor i tvättmaskinen så han kan ha dem imorgon tillsammans med sin nya vårjacka, känns lite väl mäktigt nu med fodrade galonisar.;) Balkongdörren står på glänt och det är fruktansvärt varmt här inne, men vi ska inte klaga, det är helt underbart med detta väder som är nu!! Joline har somnat, Stina, jag och barnen kämpade för att hålla henne vaken sista timmen på jobbet och vi lyckades, trodde hon skulle hinna somna i vagnen när vi hämtade Leon men icke då. Hon var vaken hela tiden och somnade när vi kom hem efter blöjbyte, pyjamas och välling så nu ligger hon helt utslagen i sin säng och sover.:)
Leon sitter i soffan och väntar på att bolibompa ska börja, ska tvätta av honom lite innan han också får ny blöja och pyjamas, efter bolibompa är det läggdags för honom också och känner jag honom rätt kommer han somna på stört.

Fredrik kommer hem vid 19 efter att ha jobbat över ett par timmar, blir mys i soffan tills DH börjar då flyttar han över till datorn och jag får soffan för mig själv.;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback