Kräk!!

Fredrik är hemkommen och ligger nu och läser saga för Leon i hans säng.

När jag och barnen sitter i soffan och tittar på bolibompa så håller Joline på att somna i min famn, Leon sitter lugnt och fint bredvid nyduschad och tänderna borstade, en flaska välling har han också hunnit med, redo för läggdags med andra ord. Efter en stund, utan förvarning så börjar han kräkas! Åh gud i himmelen vad han kräktes!!
Det var bara att lägga ner en halvtsovande Joline på golvet som blev jätteledsen och helt förstörd men jag var ju tvungen att ta hand om stackars Leon som bara satt med kräk över hela sig och runtomkring med tårarna rinnande nerför kinderna. Jag sa nått i stil med "det är ingen fara gubben" m.m. Det var bara att försöka klä av kläderna så försiktigt som möjligt och bära in honom i duschen och sedan dra av sofföverdraget (tacka fan för att man har avtagbart sofftyg!!!).
Strax efter kom Fredrik hem och Leon skuttade glatt fram till honom och berättade att han kräkts i soffan och att han får ta snutten från Jolines säng inatt eftersom hans snutte måste genomgå en ordentlig tvätt i maskinen på 90 grader. Han åt mat också för han var hungrig, han mår inte ett dugg dåligt nu så hoppas att det bara var det här!

Skönt att Fredrik är ledig imorgon, alltid lättare och vara två!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback