Fika och matlagning

När Fredrik åkte så blev det städning här hemma, Leon tyckte det var jätteroligt när jag vände upp stolarna på köksbordet, "mamma tokig" fick jag höra flera gånger medans han skrattade. Blev dammsugning och våttorkning av golven så nu är det fint och fräscht här hemma (en stund till iaf).=)
Vi skulle ju gå till Ella efteråt men hon var dålig, jäkla mage och inte ge med sig! SÅ vi knatade hem till mina föräldrar där det väntades the/saft och bullar, mysigt och trevligt, Leon slocknade i ena fotöljen efteråt och sov tills det var dags att bege oss hemåt igen. Potatis&purjolökssoppan står och puttar på spisen, Leon är hungrig och jag likaså, ska bli gott sen när det är klart.
Leon är hängig och febern har kommit tillbaka, men han tyckte det var riktigt skönt att få komma ut en sväng idag iaf.

Fick två jättefina glasburkar med lock av den äldre modellen utav mamma idag också, så nu har jag diskat ur dem och funderar på vad jag ska ha i den ena. Den ena är klart bokad för värmeljusen!! Och den andra får nog fyllas med pasta tror jag, är jätteglad för dem verkligen!
Det tar sig sakta men säkert till sommaren har vi nog rätta stilen vi vill ha här hemma, mer glasburkar med lock ska införskaffas.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback