Vuxna människor!

Att en vuxen människa kan vräka ur sig något sådant som "tycker det är dumt att hon/han umgås med henne/honom för det var ju min/din kompis från början", är det konstigt att man blir irreterad när man får höra sånt här?!
Det är småbarnsfasoner från dagis eller lågstadiet! Pinsamt!


Alla växer vi nångång ifrån vänner och skapar nya vänskapskrestar, inte minst när man får barn, vi har glidit ifrån många gamla vänner sen vi fick barn. Det är en del av livet, man får binda nya kontakter helt enkelt.

Vi umgås med folk vi trivs med och som tycker det är helt natruligt att vi har barn, vänner som räknar med barnen i planeringen och inte bara oss vuxna och tror att vi lämnar bort barnen till barnvakt såfort vi ska träffas.

Kändes som ett slag i ansiktet när jag fick höra ovanstående, skrattretande om något men ack så förbannad jag blev!! Är det konstigt att man växer ifrån såkallade vänner som resonerar såhär?

Vad ska man säga?
Jag har de vänner jag vill ha runt om mig och resten är inget att bry sig om.

Kommentarer
Postat av: malin

Oj, det kändes som om jag hade skrivit det där inlägget!! känner så väl igen mig i det du skriver!!! man ska ta vara dom få men BRA vännerna man har som förstår sin familjestituation!!!

hoppas ni alla mår bra!

2010-01-05 @ 19:55:06
URL: http://trasselmaline.blogg.se/
Postat av: stina

hur barnsligt får det lov att vara.man har väl rätt att umgås med vem man vill!!

2010-01-06 @ 09:53:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback