Mörbultad!

I Lördags eftermiddag lämnade jag och Fredrik barnen hos mina föräldrar som skulle vara barnvakt, första gången Joline skulle sova borta utan oss. Jag var toknervös men allt gick jättebra så jag oroade mig i onödan.;)
Anledningen till att barnen sov där var att vi skulle ha brännbollsturnering, grillkväll med massor av vänenr och bekanta. Vi var nog en 15 stycken som gick tillsammans till fotbollsplan där vi drack gott och hade det trevligt, innan vi startade grillen på kvällen så skulle vi som sagt spela brännboll. Jag var tokladdad och gick verkligen inför detta precis som flesta andra i mitt lag, jag var första slagman ut och fick iväg bollen så det stod härliga till. Jag drog upp jeanskjolen och började springa som en dåre, när jag är halvvägs fram till andra konen så ser jag Göran närma sig brännplattan med bollen i högsta hugg. Jag får den briljanta idén att hoppa så jag är i luften när han ropar "bränd", detta skulle jag givetvis INTE ha gjort!! Det resulterade i att när jag skjuter ifrån med benen så lyckas jag halka till med höger ben så knät vrider sig och jag flyger genom luften för att sen landa på sidan med en rejäl DUNS och glida dryga 2 meter! Jag trodde jag dog, knät smärtade något så fruktansvärt att jag bara låg blickstilla och inte vågade röra mig. Alla andra sprang fram och någon skrek "ring 112 hon skadade sig riktigt ordentligt", och "hela knät vred sig", och "detta kan inte ha gått bra"!. "Lina hör du oss, kan du röra dig".
Ja jag hade riktigt jävla ont och efter ett tag kunde jag med hjälp resa mig upp och sätta mig i en stol och titta på när de andra fortsatte spelet. Så typiskt mig! Första varvet och sen är jag skadad!
Summan av kardemumman blev iaf att jag var med hela kvällen men kunde inte gå på höger ben för det gjorde så JÄVLA ont i knät rent ut sagt, hela dagen igår haltade jag som jag vet inte vad. Likadant är det idag, knät är svullet och ser ut som en fotboll, hela vänster sidan ömmar. Axeln och höften fick sig en rejäl smäll när jag landade efter min flyguppvisning.
Hur som helst så hade vi en jätte trevlig och rolig Lördags eftermiddag/kväll/natt med lite för mycket av allting så att säga.;)

Idag är det Måndag igen och Fredrik har precis åkt iväg till jobbet för att starta sin sista arbetsvecka innan semestern. Vid 15 åker jag och barnen ut till stallet med Fia och Jessica där det blir ridning m.m.
Vi får nog en bra eftermiddag och kväll idag.:)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men fy! Hoppas det onda är över till nästa helg, för då kan det tänkas att det blir brännboll igen... Vet du om dina föräldrar kommer? För visst hade ni tackat ja :-)

2010-07-07 @ 07:21:02
URL: http://mamzterblog.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback