Somnade

Att jag somnar på dagarna hör (som jag nämnt tidigare) INTE till vanligheten. Idag gick det inte att hålla ögonen öppna när Joline somnade på mig i soffan, efter en stunds kämpande med att hålla ögonen öppna fick jag ge mig! Jag hade ju tänkt fixa och dona medans hon sov men det blev att vi båda sov i ca 1½ timme istället, vaknade lagom till lunch. Herregud, tur att det inte händer varje dag! Jag får ångest de få ggr jag sover på dagarna, jag vill hinna med så mycket annat istället för att sova bort tiden. Tröttheten har kanske kommit ifatt nu, kanske ska tagga ner lite och inte göra allt i 110 hela tiden, saker kan ju faktiskt vänta när man är småbarns förälder såsom städning m.m.

Jag får nog göra ett stort "kors i taket" för dessa två dagar, Joline har inte klättrat i trappen nånting! Istället så har hon lärt sig att öppna vitrinskåpet där alla falskor innehållande starkare drycker står samt mitt fin porslin. Toppen. Hon har även upptäckt att kattlådan är mycket intressant och likadant kattmaten. Suck. Resa sig mot fönsterbrädan i vardagsrummet och försöka dra ner alla blomkrukor är också en ny favorit. Det är ljuvligt att vara småbarnsförälder!;) Dessa små klåfingriga händer är överallt.. Och bara för att jag skrev detta nu så är ungen påväg upp i trappen.

Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback