Blommor

På våran cykeltur/promenad så stannade vi till hos mormor och morfar, Leon fick syn på deras bil och ville dit och plinga på. Jag suckade och sa åt honom att mormor och morfar jobbar men visst ville han plinga på så fick han väl göra det då, sagt och gjort vi gick dit och plingade på och tror ni inte att en viss liten herre kollade stolt och "haha där fick du mamma" blicken på mig när hans mormor öppnade dörren?!;) Hon var visst ledig idag så Leon hjälpte henne att plantera lite blommor innan vi satte oss i bilen allihop och begav oss in till stan där vi fick lunch i magen och sedan åkte och köpte blommor och jord till oss. När vi kom hem igen så hjälpte mormor oss att plantera så nu är det så fint så fint på framsidan, rabatten fick också ny jord eftersom att den gamla var så torr och värdelös. Leon bjöd på glass efteråt.:) Det fick bli Pelargoner på framsidan i krukorna och amplarna, så tjusigt så! Mamma kommer förbi ikväll med en stor kruka så jag kan plantera den sista som ska vara ute, de andra två som blev över kommer jag ta in och ha i köksfönstret tror jag.
Har alltid tyckt att Pelargoner är typiska "kärringblommor" men tänk så man kan ändra syn på saker ovh ting, jag har blivit vuxen.;) Nu ska jag och barnen börja med middagen. 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Pelargoner är ju riktiga sommar blommor! Inte nåt jag har i köksfönstret på vintern, men på sommaren blir man glad av dom :-) Kram

2010-05-04 @ 08:15:51
URL: http://mamzterblog.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback