Dagen D

När solen skiner och vädret är på topp så är inte bloggen prio 1!
Igårmorse fick jag väcka Leon 08.20 eftersom vi skulle till dagis till 09, efter lämningen så gick jag och Joline upp till Carina och Linus där det blev, fika, lek, lunch, m.m. tills det var dags att hämta barn igen klockan 14. När vi kom hem från dagis så åt vi lite frukt alla tre och sedan gick vi ut på baksidan och lekte där tills det var dags för middag och dusch. Barnen somnade tidigt och ovaggade efter all lek i solen! När de somnat så tog jag med mig tidningen ut och satte mig i kvällsolen, hur underbart är det inte?! Satt där hela kvällen tills solen försvann och DHW började.
Idag är det dagis för Leon igen, jag och Joline ska på en liten utflykt till Vagnhärad, Hulo, med Carina och Linus. Har aldrig värit där så det kommer bli skoj!:)

Melvin var måttligt glad när Fredrik stängde in honom i kattburen imorse och tog med honom till bilen. Idag är äntligen dagen då Melvin ska kastreras och det känns så jäkla bra! Fredrik skulle lämna av honom hos veterinären när han åkte till jobbet och sedan hämta honom igen i eftermiddag när han åker hem. Titti var lite orolig först när de hade åkt, hon är så van att Melvin är inne på dagarna och ute på nätterna så idag blir det lite konstigt. Hon var förövrigt ute för första gången igår, dörren stod öppen när vi var på baksidan och Melvin var inte sen med att komma ut och kasta sig på sidan på plattorna för att sedan ligga där och jäsa i solen. Efter en liten stund skuttade även Titti ut på helspänn för nya upptäckter! Hon sov gott hela kvällen och natten sen efter flera timmar utomhus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback