Hemtjänsten=Idioter!

Samma dag som vi flyttade in här så backade ena tanten från Hemtjänsten på våran bil här utanför, igår var det dags igen. Lagom vi kom hem från fotbollsmatchen så backade andra tanten på bilen, hon kastade sig ut och tittade på våran bil och gav en lättnadens suck för att det inte blev något. Men tji fick hon då Fredrik kom gående bakom våran bil och såg den stora bucklan i sidan, ikväll ska de skriva papper och ha sig..
Jag var inne när det hela hände och såg i köksfönstret att de stod och tittade på våran bil, jag förstod genast vad som hänt och stormar ut och gormar något i stil med "nu kanske ni kan lära er att köra försiktigt på parkeringen här och inte gasa som IDIOTER!!", tanten blev helt ställd och sa inte ett flasklock på en lång stund varpå jag fortsätter att gorma "det bor faktiskt både barn och djur här och en vacker dag kommer det hända en olycka när ni sladdar in här och gasar!!". Fredrik började asgarva åt mig när vi kom in igen, han frågade om det var skönt att få ur sig lite aggressioner, haha.
Grejen är den med Hemtjänsten att de verkligen kör som Idioter! Det är 30 förbi här på storavägen men de kör i 70 om inte mer, på en parkering utanför familjehus tycker man att man kör sakta och försiktigt men jag lovar att de sladdar in här och kör i 50 för att sedan tvärnita för en katt som kommer springandes eller för att parkera. Jag har många gånger sagt att jag en dag ska öppna ytterdörren och bara putta ut vagnen när de kommer inkörandes här på parkeringen, kanske är dags för det nu?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback